MAKING COMPARATIVE ANALYSIS COUNT
Resumo
Often, when social scientists hear the phrase general knowledge they immediately start thinking in terms of relationships between abstract concepts represented in terms of variables. They have been trained to equate general knowledgewith discourse about relationships between variables. For example, a social scientistmight observe that the most economically advanced countries are also stabledemocracies and from this observation posit that there is a general relationship betweendevelopment and democracy. Thus, he or she might state, in general knowledge terms,that "economic development furthers democratic stability, as seen in the correlationbetween the variables democracy and development." In this paper, I argue that generalknowledge can come in other forms and that it is not dependent on a discourse groundedin correlations between variables.Downloads
Edição
Seção
Artigos
Licença
Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).