SONORIDADES MICROPOLÍTICAS NA ARTE DE MANATA LAUDARES / Micropolitical sonorities in the art of Manata Laudares
DOI:
https://doi.org/10.37235/ae.n39.10Resumo
Este artigo apresenta parte da tese SoundSystem: experiências sonoras e dançantes partilhadas pelos artistas Franz Manata e Saulo Laudares no circuito independente de arte contemporânea. A partir das disparações afetivas incitadas por ThePlace (1998-...), que é a própria pista de dança como obra de arte, Heartbeat(2006), instalação sonora que compartilha uma conversa entre corações e, pela intervenção urbana AFTER:Nature(2008-...), que disponibiliza ao público o canto dos pássaros, pensaremos sobre a posição política assumida pelos artistas, que é realizada através da ativação de um saber eco-etológico.
Palavras-chave: Arte sonora; Sound System; Corpo vibrátil; Micropolítica; Manata Laudares.
Abstract
This article presents part of the SoundSystem thesis: sound and dancing experiences shared by artists Franz Manata and Saulo Laudares in the independent circuit of contemporary art. Based on the affectives hots triggered by The Place (1998 -...), which is the dance floor itself as a work of art, Heartbeat (2006), a sound installation that shares a conversation between hearts and, through urban intervention AFTER: Nature ( 2008 -...), which makes the song of birds available to the public, we will think about the political position assumed by the artists, which is accomplished through the activation of an eco-ethological knowledge.
Keywords: Sound art; Sound System; Vibrating body; Micropolitics; Manata Laudares.
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