GESTOS E MOVIMENTOS DO CORPO NO RAP
uma análise semiológica do videoclipe A Música da Mãe
DOI:
https://doi.org/10.61358/policromias.2024.v9n3.63600Abstract
This article analyzes the movements of intericonicity in still images cut from the music video Mother Music´s, by rapper Djonga from Minas Gerais, materialized through the artist's body and gestures. Therefore, our proposal is to reflect on the meanings constructed and/or reproduced by discursive memory in the media field. To this end, we are based on the theoretical-methodological framework of Discourse Studies, relying on the works of Michel Foucault (2008) and, especially with regard to the Historical Semiology of Jean-Jacques Courtine (2013), also mobilizing the works by Ricardo Teperman (2015) and Thiago Soares (2004) about the history of rap and the formation of the music video consecutively, in the end, in our analyzes we point out a discursive practice that (re)signifies and (re)shapes the senses through the body and rap.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Policromias - Revista de Estudos do Discurso, Imagem e Som

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Os(as) autores(as) dos trabalhos aprovados concordam em ceder à Policromias os direitos não exclusivos de publicação, permanecendo livres para disponibilizar seus textos em outros meios desde que mencionada a publicação da primeira versão na revista. Autorizam, ainda, a revista a ceder seu conteúdo para reprodução em indexadores, repositórios e similares. É vedada a tradução para outro idioma sem a autorização escrita do Editor, ouvida a Comissão Editorial. A responsabilidade do conteúdo dos artigos é exclusiva dos autores.