Perspectivas das micro, pequenas e médias empresas no Brasil
Keywords:
micro empresas, pequenas empresas, médias empresas, crescimento, políticas de apoioAbstract
Este artigo visa discutir as perspectivas das micro, pequenas e médias empresas no Brasil no que se refere às suas possibilidades de crescimento e à definição de políticas de apoio. O artigo está organizado em quatro seções. Após uma breve introdução ao tema, serão discutidas as perspectivas de crescimento destas empresas, as dificuldades na definição e implementação de políticas a elas destinadas e a necessidade de se mudar o foco das políticas atuais.Downloads
Published
Issue
Section
License
The Revista de Economia Contemporânea (Journal of Contemporary Economics) adopted the Creative Commons license attribution-type BY-NC until April/2015. The license attribution-type BY has been adopted ever since.
Ownership of copyrights belongs to the IE-UFRJ (Instituto de Economia da UFRJ), which will not pay copyrights for published works. In accordance with current copyright regulation and the type of copyright license adopted (CC-BY), article full or partial reproduction and release are allowed provided that the citation source is disclosed. In case this copyright rule is not obliged, a written warning will be issued by the publisher to the person who has disregarded this regulation.