The Reception of Euripides’ Tragedies at Antunes Filho Theater

Authors

DOI:

https://doi.org/10.25187/codex.v6i2.21700

Keywords:

reception studies, Euripides, Trojan Fragments, Medeia, Antunes Filho

Abstract

This article examines the staging of Euripides tragedies at the Antunes Filho Theater, namely: Trojan Fragments (1999), Medea (2001) and Medea 2 (2002). This analysis will be based on a) my observation of the videos, photos, and programs of the pieces, kindly provided by the Center for Theatrical Research (CPT); b) the interviews given by Emerson Danesi, former actor and director of some CPT pieces, c) my direct apprehension of fragmentary information from meetings I had with Antunes Filho, d) the reports of Sebastião Milaré in memoriam, e) the theatrical critique conveyed in newspapers and magazines of national circulation at the time of staging. The performances will be analyzed from the following points: a) genesis, b) context of production and c) scenic solutions adopted.

Author Biography

Samea Ghandour, Universidade de São Paulo - USP

Samea Ghandour é bacharela em Letras Clássicas/ Grego e Português pela Universidade de São Paulo. Atualmente faz Mestrado no Programa de Letras Clássicas/Grego, também pela USP, com ênfase em teatro do período helenístico, sob a orientação do Professor Dr. Fernando Rodrigues Jr e com o apoio de bolsa CAPES. É membro do grupo de pesquisa "Estudos sobre o Teatro Antigo", pelo CNPq, e do grupo de pesquisa "Hellenistica".

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Published

2018-12-21

How to Cite

Ghandour, S. (2018). The Reception of Euripides’ Tragedies at Antunes Filho Theater. CODEX - Revista De Estudos Clássicos, 6(2), 181–195. https://doi.org/10.25187/codex.v6i2.21700

Issue

Section

Dossiê: Drama Antigo & Recepção