SPECTERS OF JACQUES DERRIDA IN THE FILM “ORLANDO – MY POLITICAL BIOGRAPHY” BY PAUL PRECIADO
Abstract
The article aims to evaluate the resonances of Derrida's thought in the film Orlando – my political biography by Preciado. Although Derrida does not dedicate any book to transgenderity, gender issues are important to understand his work, particularly what the French-Algerian calls phallocentrism – the hegemony of the masculine and heteronormative subject in the history of the West. Considering the fundamental theme of Preciado's film, the issue of transgenderity and the singularities it involves, our intention is to focus on the injunctions between the two philosophers, seeking to highlight the novelty that permeates Preciado's film.Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Martha Bernardo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Os autores, ao enviar textos para possível publicação, concordam com os seguintes termos:
1. Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação.
2. A publicação é licenciada sob a Creative Commons Atribuição - Não Comercial - Compartilha Igual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
3. O autor está autorizado a publicar o trabalho em outras revistas ou como capítulo de livro, desde que a distribuição não seja exclusiva e indique a primeira publicação nesta revista.
4. O autor é incentivado a divulgar e disponibilizar o trabalho aprovado para publicação nesta revista em quaisquer meios, desde que essa versão divulgada seja a mesma enviada para avaliação e, posteriormente, seja alterada pela versão publicada.