Canto, poesia, revolução na arte de José Carlos Schwarz
DOI:
https://doi.org/10.35520/diadorim.2012.v11n0a3966Abstract
Não é possível referir-se à poesia contemporânea da Guiné-Bissau sem ressaltar a obra poética e musical de José Carlos Schwarz e sua contribuição para o desenvolvimento político e cultural guineense. Este texto mostra alguns desdobramentos da teoria pós-colonial e da arte poética associados às interseções por que este notável artista tornou-se voz de conscientização, memória, emoção e amor ao seu país natal.Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright transfer -- Authorization to publication
If the submitted article is approved for publication, it is already agreed that the author authorizes UFRJ to reproduce it and publish it in Diadorim: revista de estudos linguísticos e literários, the terms "reproduction" and "publication" being understood as defined respectively by items VI and I of article 5 of Law 9610/98. The article can be accessed both by the World Wide Web (WWW) and by the printed version, with free consultation and reproduction of a copy of the article for the own use of those who consult. This authorization of publication is not limited in time, and UFRJ is responsible for maintaining the identification of the author of the article.
The journal Diadorim: revista de estudos linguísticos e literários is licensed under a Creative Commons Attribuition-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).