This is an outdated version published on 2022-12-30. Read the most recent version.
Somática e Prática como Pesquisa em Dança
DOI:
https://doi.org/10.58786/rbed.2022.v2.n2.55319Abstract
O texto traça reflexões sobre os atravessamentos do campo da Somática e da metodologia emergente da Prática como Pesquisa (PaR) no contexto artístico-acadêmico dos Estudos em Dança. Por meio de premissas em desdobramento desses fazeres na pesquisa em/com Arte na atualidade, buscamos delinear aspectos gerais de suas epistemologias. Esta síntese em processo é uma ação ampliada – que seguirá em publicações futuras – de aprofundamento em tópicos que carecem discussões mais aprofundadas na área da pesquisa em Dança no país.
Downloads
Published
2022-12-30
Versions
- 2023-11-30 (2)
- 2022-12-30 (1)
How to Cite
PIZARRO, Diego; FERNANDES, Ciane; SCIALOM, Melina. Somática e Prática como Pesquisa em Dança. Brazilian Journal of Dance Research, [S. l.], v. 1, n. 2, p. 200–223, 2022. DOI: 10.58786/rbed.2022.v2.n2.55319. Disponível em: https://revistas.ufrj.br/index.php/rbed/article/view/55319. Acesso em: 23 nov. 2024.
Issue
Section
Artigos
License
Authors who publish in the Revista Brasileira de Estudos em Dança are
responsible for the content of signed articles and retain copyright.
They grant the journal the right of first publication with the work simultaneously
licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 License
(Open Archives Initiative - OAI). This feature, used for open-access journals,
allows sharing work for non-commercial purposes and acknowledges
authorship. If the text is later published in another vehicle, the author
must inform that it was initially published as an article in the Revista Brasileira
de Estudos em Dança. Therefore, even if the journal owns the first publication,
authors are entitled to publish their work in institutional repositories or on
their personal pages, even if the editorial process has not been completed.
The journal reserves the right to make normative, orthographic, and grammatical changes to maintain the language standard, respecting the authorial style.