Aquisição de tempo e aspecto em condições normais e no déficit específico de linguagem
DOI:
https://doi.org/10.31513/linguistica.2014.v10n1a4588Abstract
Este trabalho busca compreender como as categorias Tempo e Aspecto estão representadas na gramática de crianças em fase de aquisição de linguagem e na gramática de pessoas com Déficit Específico de Linguagem (DEL). A pesquisa procurou constatar a dissociação da categoria Tempo em Tempo e Aspecto e checar a influência do aspecto semântico sobre o aspecto gramatical. Foram comparadas estruturas verbais produzidas por uma criança em fase normal de aquisição de linguagem e por uma pessoa com DEL. Apontamos que há dissociação das categorias Tempo e Aspecto e que o sistema computacional deve ser sensível às características aspectuais do SV.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish in the Revista Linguí∫tica agree with the following terms:
The authors maintain their rights, ceding to the journal the right to first publication of the article, simultaneously submitted to a Creative Commons license permitting the sharing with third-parties of published content as long as it mentions the author and its first publication in the Revista Linguí∫tica.
Authors may enter into additional agreements for the non-exclusive distribution of their published work (for example, posting in online institutional or non-profit repositories, or book chapters) so long as they acknowledge its initial publication in the Revista Linguí∫tica.
The journal Revista Linguí∫tica is published by the Post-Graduate program in Linguistics of UFRJ and employs a Creative Commons - Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC-BY-NC).