Capacidades precoces de processamento linguístico e desenvolvimento gramatical: a aquisição dos princípios de ligação em português brasileiro (PB)
DOI:
https://doi.org/10.31513/linguistica.2015.v11n1a4624Abstract
A aquisição dos princípios A e B da Teoria da Ligação por crianças em fase de aquisição do português brasileiro (PB) é enfocada no presente artigo. Por meio do paradigma experimental da cross modal picture selection task, testaram-se duas faixas etárias, cada qual com 35 crianças, além de um grupo controle formado por adultos falantes de PB. Os resultados sugerem que os princípios de ligação impõem demandas procedimentais distintas, que se refletem nos tempos médios em que são processados, demandas essas que apresentam diferenças entre as faixas etárias estudadas.
DOI: 10.17074/2238-975X.2015v11n1p97
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish in the Revista Linguí∫tica agree with the following terms:
The authors maintain their rights, ceding to the journal the right to first publication of the article, simultaneously submitted to a Creative Commons license permitting the sharing with third-parties of published content as long as it mentions the author and its first publication in the Revista Linguí∫tica.
Authors may enter into additional agreements for the non-exclusive distribution of their published work (for example, posting in online institutional or non-profit repositories, or book chapters) so long as they acknowledge its initial publication in the Revista Linguí∫tica.
The journal Revista Linguí∫tica is published by the Post-Graduate program in Linguistics of UFRJ and employs a Creative Commons - Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC-BY-NC).