Nietzsche e a ideia do professor como um “mal necessário”
DOI:
https://doi.org/10.59488/tragica.v10i1.27121Keywords:
Nietzsche, TrágicoAbstract
O objetivo deste artigo é expor a crítica de Nietzsche aos estabelecimentos de ensino de sua época, que, segundo ele, eram espaços onde predominava uma educação que formava apenas para o funcionalismo e para o lucro, o que poderia sufocar a possibilidade de uma educação voltada para a “verdadeira cultura”; bem como refletir sobre a afirmação feita por ele, no aforismo 282 de “O andarilho e sua sombra”, de que o professor seria um mal necessário.Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY) license. This license allows third parties to remix, adapt, and create from the published work, attributing authorship and initial publication in this journal. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g. publishing in an institutional repository, on a personal website, publishing a translation, or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.