Educação Indígena: ensino de língua étnica, metodologia intercultural e algumas reflexões
DOI:
https://doi.org/10.35520/diadorim.2009.v6n0a3890Abstract
Este artigo propõe uma reflexão acerca de atividades pedagógicas exercidas em uma escola indígena, visando não só a transmissão de conhecimento, mas também a promoção de toda uma cultura, seus valores, anseios, manifestações culturais por meio da língua e seu ensino em sala de aula. A metodologia utilizada envolve a observação participante, bem como a valorização da forma como a língua Karajá é trabalhada e exercitada por meio de atividades interculturais.Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright transfer -- Authorization to publication
If the submitted article is approved for publication, it is already agreed that the author authorizes UFRJ to reproduce it and publish it in Diadorim: revista de estudos linguísticos e literários, the terms "reproduction" and "publication" being understood as defined respectively by items VI and I of article 5 of Law 9610/98. The article can be accessed both by the World Wide Web (WWW) and by the printed version, with free consultation and reproduction of a copy of the article for the own use of those who consult. This authorization of publication is not limited in time, and UFRJ is responsible for maintaining the identification of the author of the article.
The journal Diadorim: revista de estudos linguísticos e literários is licensed under a Creative Commons Attribuition-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).