Eros dirige em curvas sinuosas: masculinidade e desejo em <em>Caio Fernando Abreu e Tennessee Williams</em>
DOI:
https://doi.org/10.35520/diadorim.2013.v13n0a3987Abstract
O presente estudo pretende realizar uma leitura comparativa entre as obras A streetcar named desire, deTennessee Williams, e Onde andará Dulce Veiga?, de Caio Fernando Abreu. A tese defendida é a de que uma ligação possível entre as obras se dá a partir, basicamente, de três elementos: a crise do sujeito, o erotismo e as representações de masculinidades. Como referencial teórico, pretende-se utilizar as teorizações pós-modernas acerca de identidade cultural (Hall, Debord), men's studies (Nolasco, Badinter,Sedgwick) e erotismo (França, Chauí).Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright transfer -- Authorization to publication
If the submitted article is approved for publication, it is already agreed that the author authorizes UFRJ to reproduce it and publish it in Diadorim: revista de estudos linguísticos e literários, the terms "reproduction" and "publication" being understood as defined respectively by items VI and I of article 5 of Law 9610/98. The article can be accessed both by the World Wide Web (WWW) and by the printed version, with free consultation and reproduction of a copy of the article for the own use of those who consult. This authorization of publication is not limited in time, and UFRJ is responsible for maintaining the identification of the author of the article.
The journal Diadorim: revista de estudos linguísticos e literários is licensed under a Creative Commons Attribuition-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).