O livro didático: uma capa de convencimento e sedução -- um olhar sob a perspectiva da semiótica francesa
DOI:
https://doi.org/10.31513/linguistica.2009.v5n2a4431Abstract
Considerando que todo objeto sócio-historicamente constituído é um texto, independente da(s) linguagem(ns) que mobiliza em sua constituição, este artigo discutirá, a partir do referencial teórico-metodológico da semiótica francesa, como determinado livro didático se constitui um texto, o que diz e como faz para dizer o que diz. Dado o espaço de que dispomos, analisaremos apenas a capa, levando em conta tanto a linguagem verbal quanto a imagem que, juntas, constituem um todo de sentido.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish in the Revista Linguí∫tica agree with the following terms:
The authors maintain their rights, ceding to the journal the right to first publication of the article, simultaneously submitted to a Creative Commons license permitting the sharing with third-parties of published content as long as it mentions the author and its first publication in the Revista Linguí∫tica.
Authors may enter into additional agreements for the non-exclusive distribution of their published work (for example, posting in online institutional or non-profit repositories, or book chapters) so long as they acknowledge its initial publication in the Revista Linguí∫tica.
The journal Revista Linguí∫tica is published by the Post-Graduate program in Linguistics of UFRJ and employs a Creative Commons - Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC-BY-NC).