Posicionamento e constituição de sentidos na escrita infantil à luz da teoria da avaliatividade
DOI:
https://doi.org/10.31513/linguistica.2015.v11n2a4501Abstract
O presente trabalho é resultado de uma pesquisa realizada em uma escola pública cujo interesse foi investigar o estatuto dos saberes linguísticos envolvidos no processo de posicionamento e constituição de sentidos na escrita infantil. Considerando-se que escrever envolve processos de engajamento interpessoal, fundamentamo-nos em Martin & White (2005), Koch (2008), Halliday (1994), Cabral (2007), Vian Jr (2009), à luz da Teoria da Avaliatividade, e buscamos evidências para o fato de que, quando escrevem, os aprendizes posicionam-se, fazem julgamentos e são capazes de avaliar a partir da atribuição de valores a coisas, pessoas ou relações.Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish in the Revista Linguí∫tica agree with the following terms:
The authors maintain their rights, ceding to the journal the right to first publication of the article, simultaneously submitted to a Creative Commons license permitting the sharing with third-parties of published content as long as it mentions the author and its first publication in the Revista Linguí∫tica.
Authors may enter into additional agreements for the non-exclusive distribution of their published work (for example, posting in online institutional or non-profit repositories, or book chapters) so long as they acknowledge its initial publication in the Revista Linguí∫tica.
The journal Revista Linguí∫tica is published by the Post-Graduate program in Linguistics of UFRJ and employs a Creative Commons - Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC-BY-NC).