Multiculturalismo e U-Learning: novas perspectivas para uma escola aberta
DOI:
https://doi.org/10.31513/linguistica.2015.v11n2a4512Abstract
Este artigo propõe refletir como o multiculturalismo e a u-learning podem contribuir para a configuração de uma escola aberta, em que algumas questões como identidades e tecnologia digital móvel na era pós-colonial serão abordadas para instigar a necessidade de pensar em uma escola cada vez propícia para discutir e vivenciar a diversidade e desmistificar padrões educacionais hegemônicos e eurocêntricos. Para isso, utilizaremos a pesquisa bibliográfica que apresente teóricos que fundamentem a problemática em discussão, tais como Bruce (2009), Hall (2006), Lévy (1996), Santaella (2007), Woodward (2014), Moran (2013), dentre outros.Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish in the Revista Linguí∫tica agree with the following terms:
The authors maintain their rights, ceding to the journal the right to first publication of the article, simultaneously submitted to a Creative Commons license permitting the sharing with third-parties of published content as long as it mentions the author and its first publication in the Revista Linguí∫tica.
Authors may enter into additional agreements for the non-exclusive distribution of their published work (for example, posting in online institutional or non-profit repositories, or book chapters) so long as they acknowledge its initial publication in the Revista Linguí∫tica.
The journal Revista Linguí∫tica is published by the Post-Graduate program in Linguistics of UFRJ and employs a Creative Commons - Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC-BY-NC).