Analysis of memories built in bachelor's degrees in Gastronomy on brazilian kitchen
Keywords:
Gastronomy, Brazilian cuisine, Public university, Baccalaureate, Curriculum,Abstract
Memory, education and gastronomy are themes that are interconnected between the knowledge spaces of our society. From school to the kitchen, the themes are like spices mixing and provoking different flavors in our culture. The present research sought to understand which memories of Brazilian cuisines are being built in the disciplines of Brazilian cuisine in the Baccalaureate courses in Gastronomy of Federal Public Universities, based on the discussion about memory and identity, the selection of what is considered representative of these cultural identities. Brazilians related to food, bringing a reflection on the preparations presented to the students. Methods of bibliographic review on the subject were used, as well as semi-structured interviews with professors of subjects related to Brazilian cuisines. We understand that, in general, the current approach is linked to tourist training and not Brazilian cuisines, linked to collective memories.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).