The teaching of Brazilian food for children from 10 and 11 years old: an experience report
DOI:
https://doi.org/10.70051/mangt.v5i1.64375Keywords:
Brazilian food, Education, Corn, GastronomyAbstract
This experience report is the result of the rapprochement between Brazilian cuisine and the education of 35 children from a private school in the city of Curitiba. The primary objective of this activity was to introduce children to the formation of Brazilian cuisine, in order to encourage them to know, reproduce and respect local preparations. In addition, the secondary objective of instigating ideas for the formation of works presented at the “Mostra do Conhecimento”, an event held annually at the institution, was present. The class, which was repeated for two groups, comprised theory and practice. First, the introduction of the history and expressions of Brazilian food and, finally, the baking of a maize flour cake recipe, once corn received thematic focus. In short, the interests in Brazilian cuisine and the work produced by the students demonstrated that the objectives proposed for this activity were coherent and capable of being achieved.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Mariana Megel

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
