Remote cookery workshops: experience report in a public school of the federal education network
Keywords:
Gastronomy, Food and Nutricional Education, Culinary, Remote Education Emergency.Abstract
Specific approaches emerged by educators from different areas after the suspension of face-to-face classes caused by the new coronavirus pandemic. Because of this scenario, this work will present an experience report about the planning and execution of remote culinary workshops, as part of the non-classroom pedagogical activities in a public education institution. To this end, the use of culinary was considered as a methodological strategy that has been identified as an important tool for Food and Nutrition Education (FNE). For the realization of the four workshops, aimed at students in the second segment of elementary school, content related to the following axes were chosen: 1) Food and affections: the construction of the self; 2) Body image and beauty standards; 3) Roots (food and sharing) and 4) Natural and cultural heritage in Brazil. From the experience of videoconferences, it was possible to notice that the workshops met the objective of promoting reflection and encouraging the development of culinary skills among the participants.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).